Poszukiwanie prostoty, funkcjonalności oraz nowych rozwiązań technologicznych cechuje styl MDF Italia. Ponieważ kieruje się właśnie takimi wartościami, design który powstaje w mediolańskiej firmie przekracza granice lekkości. Minimalistyczne, oszczędne linie i technologiczne innowacje sprawiają, że każdy element kolekcji MDF Italia stanowi wyraz absolutu prostoty. Jednocześnie meble, choć smukłe i delikatne, emanują wyrazistym charakterem.
Włoska marka od 2000 roku zaprasza do współpracy najlepszych designerów, którzy projektują dla niej meble przeznaczone do domu oraz biura. Znaleźli się wśród nich m.in.: Jean-Marie Massaud, Bruno Fattorini, Xavier Lust, Piergiorgio Cazzaniga. Kolekcja MDF Italia obejmuje kilkanaście propozycji sof, foteli, stołów, stolików, krzeseł oraz najbardziej charakterystycznych dla marki systemów modułowych regałów. Pozycję marki jako jednego z najważniejszych producentów nowoczesnych mebli podkreślaj zdobyte liczne nagrody i wyróżnienia jak np. prestiżowy Compaso d‘Oro, Wallpaper Design Awards czy Interior Innovation Award.
Glas Italia udowadnia, że znane od niepamiętnych czasów szkło do dziś nie wyczerpało swego potencjału. Oddane w ręce najlepszych na świecie designerów i poddane nowoczesnemu procesowi obróbki wciąż zaskakuje zastosowaniem i formami jakie przybiera. Marka Glas Italia została założona w 1970 roku w mieście Macherio położonym w północnej Lombardii. Region ten jest prawdziwym zagłębiem firm produkujących meble i akcesoria wnętrzarskie. To tu narodziło się i jest realizowane zjawisko „włoskiego designu”, który podbił świat.
Otwartość na innowacje i dbałość o najwyższą jakość pozwoliły firmie Glas Italia na stopniowe rozszerzanie oferty produktów ze szkła. Dziś marka produkuje meble oraz akcesoria przeznaczone do domu i biura, które projektują m.in.: Alessandro Mendini, Ettore Sottsass, Jasper Morrison, Jean – Marie Massaud, Patricia Urquiola, Piero Lissoni i inni.
Gallotti & Radice była pierwszą firmą we Włoszech, która już na początku lat 70. XX wieku, opierała swoją działaność na studyjnych badaniach i zastosowaniu szkła w projektach mebli. Dzisiaj marka bieże na siebie odpowiedzialność za tą gałąź wzornictwa, kultywując tradycyjne techniki i jednocześnie poszukując nowych rozwiązań. Wszystko obraca się wokół szkła, szlachetnego materiału, który potrafi być mocny i kruchy jednocześnie, który łączy w sobie transparentność i nieprzejrzystość, trwałość i lekkość.
To poetyckie zadanie powierzono wyłącznie mistrzom w swoim rzemiośle, którzy z pasją i dyscypliną realizują projekty tworzone przez designerów i architektów, przesycone szacunkiem i miłością do tego niezwykłego materiału. W portfolio marki znajdziemy więc obiekty, które zaprojektowali między innymi Patricia Urquiola, Massimo Castagna, Roberto Lazzeroni czy Studiopepe.
Historia firmy Gorlan łączy się z nomadyczna tradycją rodziny, a jej początki sięgają 1898 roku. Właśnie wtedy, w Meszhed w Persji od handlu i produkcji dywanów rozpoczęła się działalność Gorlan. Po ponad 120 latach firmą zarządu już czwarte pokolenie – Eliahu, Elia, Nathan i Benjamin odziedziczyli po swoim pradziadku Hadżizadeh Golranie. Ich ojcowie, Nemat i Ruben, zaszczepili w nich ciekawość i przekazali wiedzę wielkich mistrzów tkactwa z Persji, Turcji oraz Indii. Dzisiaj ta scheda stanowi niezwykle cenne tło kulturowe, które wspierają zasady fair trade. Umiejętności lokalnych rzemieślników, w połączeniu z najnowszymi technologiami pozwalają na realizację designerskich projektów dywanów.
Firma Gorlan, naśladując w pewnym stopniu przeznaczenie wytwarzanych przez nich przedmiotów, przejawia wielokulturowość i kosmopolityzm. Siedziba główna w Mediolanie od 1968 roku, produkcja w Nepalu od początku 2000 roku, kierownictwo artystyczne w Paryżu od 2010. Od samego początku biznes i marketing sięgały różnych zakątków globu.
Wierny perskim korzeniom kulturowym marki, Golran umocnił swój status w ciągu ostatnich kilku lat, dzięki dedykowanej gamie, która łączy luksusowe rzemiosło i walory dekoracyjne w nowoczesnym ujęciu. Utorowało to drogę współczesnym dywanom, które nie są już po prostu przejawem mody i gustu. Dzisiaj osiągnęły technologiczne wyrafinowanie i najwyższą jakość jeśli chodzi o komfort oraz estetykę. Dzięki temu stają się dekoracja o niepowtarzalnej wadze, wzbogacając różnorodne aranżacje i style. Od czasu wprowadzenia na rynek kolekcji Carpet Reloaded w 2008 roku, obejmującej innowacyjny proces odbarwiania i ponownego barwienia starych dywanów, firma Golran opracowała własne współczesne kolekcje, oparte na twórczych projektach wnętrz i projektantach koordynowanych przez studio artystyczne Francesca Avossa.