logo-gorlan

Historia firmy Gorlan łączy się z nomadyczna tradycją rodziny, a jej początki sięgają 1898 roku. Właśnie wtedy, w Meszhed w Persji od handlu i produkcji dywanów rozpoczęła się działalność Gorlan. Po ponad 120 latach firmą zarządu już czwarte pokolenie  – Eliahu, Elia, Nathan i Benjamin odziedziczyli po swoim pradziadku Hadżizadeh Golranie. Ich ojcowie, Nemat i Ruben, zaszczepili w nich ciekawość i przekazali wiedzę wielkich mistrzów tkactwa z Persji, Turcji oraz Indii. Dzisiaj ta scheda stanowi niezwykle cenne tło kulturowe, które wspierają zasady fair trade. Umiejętności lokalnych rzemieślników, w połączeniu z najnowszymi technologiami pozwalają na realizację designerskich projektów dywanów.

Firma Gorlan, naśladując w pewnym stopniu przeznaczenie wytwarzanych przez nich przedmiotów, przejawia wielokulturowość i kosmopolityzm. Siedziba główna w Mediolanie od 1968 roku, produkcja w Nepalu od początku 2000 roku, kierownictwo artystyczne w Paryżu od 2010. Od samego początku biznes i marketing sięgały różnych zakątków globu.

Wierny perskim korzeniom kulturowym marki, Golran umocnił swój status w ciągu ostatnich kilku lat, dzięki dedykowanej gamie, która łączy luksusowe rzemiosło i walory dekoracyjne w nowoczesnym ujęciu. Utorowało to drogę współczesnym dywanom, które nie są już po prostu przejawem mody i gustu. Dzisiaj osiągnęły technologiczne wyrafinowanie i najwyższą jakość jeśli chodzi o komfort oraz estetykę. Dzięki temu stają się dekoracja o niepowtarzalnej wadze, wzbogacając różnorodne aranżacje i style. Od czasu wprowadzenia na rynek kolekcji Carpet Reloaded w 2008 roku, obejmującej innowacyjny proces odbarwiania i ponownego barwienia starych dywanów, firma Golran opracowała własne współczesne kolekcje, oparte na twórczych projektach wnętrz i projektantach koordynowanych przez studio artystyczne Francesca Avossa.

 

 

 

do góry